מהו כסף 925?

כבעלים של חברה המתמחה בייבוא, ייצור ושיווק תכשיטי כסף 925 אני נתקלת תמיד בשאלות מלקוחות – “האם זה כסף אמיתי?” “האם זה ישחיר לי”? אז כמובן שאני תמיד מסבירה ,וגם עכשיו אחת ולתמיד!

אז מהו כסף סטרלינג (הידוע בכינויו כסף 925)?

כסף 925 הינו הסטנדרט העולמי המשמש בתעשיית התכשיטים ובעבודות צורפות.

כאשר אנחנו מדברים על כסף טהור אנחנו מדברים על חומר רך שבמצבו הגולמי לא ניתן לעבוד אתו, ולכן מוסיפים לו מתכות שונות כגון נחושת על מנת שיהיה אפשר לעצב ולרקע אותו.

כסף סטרלינג או סטרלינג סילבר (כסף 925) הוא סגסוגת כסף בדרגת טוהר של %92.5, כלומר הסגסוגת מכילה כסף בשיעור של %92.5 ממשקלה, ומתכות אחרות, לרוב נחושת, בשיעור של%7.5. הסגסוגת מכונה גם בשם “כסף 925”. סגסוגת זו נחשבת לסגסוגת כסף איכותית מאוד, המקובלת בייצור תכשיטים והיא עמידה בפני מים.

האם כסף אמור להשחיר?

חומר הגלם כסף נוטה להתחמצן ולהשחיר במקרים הבאים:

במגע עם האוויר (בשל הלחות הטבעית הקיימת בו) או במגע עם חומרים כמו כלור, חומצות, גופרית, כלור ומי ים, מתחיל תהליך חמצון שמתבטא בהשחרה של התכשיט.

במגע עם הגוף, בעיקר בקיץ כאשר הלחות גבוהה. גופנו מכיל ופולט זיעה, לחות וחומציות. כלאחד ברמות שונות. ולכן אותו תכשיט, על אדם אחד ישחיר ועל השני לא.

איך לשמור על תכשיטי כסף?

ראשית כל חשוב לדעת שכמעט כל תכשיט כסף שהשחיר, יכול לחזור לקדמותו ולהבריק ממש.

הדבר הראשון שחשוב לעשות זה לשמור את התכשיטים בקופסא סגורה. מגע של התכשיטים עם האוויר תורם גם הוא להשחרה שלהם. בנוסף, טרם אתם רוחצים כלים או מנקים את הבית, חשוב להקפיד להוריד את כל התכשיטים (פרט לעגילים כמובן). כאמור, מגע עם מוצרי ניקוי פוגם בנראות שלהם. יחד עם זאת, מומלץ שלא להיכנס לים בשל ריכוז המלח הגבוה, לבריכות גופרה ובריכות המכילות כלור כאשר אתם עונדים תכשיטי כסף. בנוסף, את מוצרי הטיפול והטיפוח שאתן מורחות על העור בין אם זה קרמים או בשמים, כדאי למרוח או להתיז לפני שאתן עונדות את התכשיטים עצמם.

התכשיט שלי השחיר, מה עושים?

הנה כמה שיטות (ושיטות סבתא) לניקוי תכשיטים מכסף:

הדבר הכי פשוט הוא פשוט לקנות מטליות לניקוי כסף שנמכרות בחנויות התכשיטים. מדובר במטלית רב פעמית כך שאפילו מטלית אחת יכולה להספיק לניקוי של תכשיטים רבים. אם שומרים את המטלית בשקית סגורה ניתן יהיה להשתמש בה גם בפעמים הבאות.

משחת שיניים – אם אין אבנים על התכשיט ניתן לשים משחה (לא משחה להלבנה) ולשפשף באמצעות מברשת שיניים.

לשים בכלי מים וסבון כלים או אבקת כביסה ולהשרות בתוכו את תכשיטי הכסף לכמה דקות.

סודה לשתיה – שמים בכלי נייר כסף, מים חמים וסודה לשתיה ומכניסים את התכשיטים/כליהכסף והם יוצאים מבריקים.